Ελληνικα
  • info@kanasi.edu.gr
  • Ζωγράφου | Αγ. Παρασκευή
  • 2107774835
  • Σχολικός κανονισμός

    Η εγγραφή ενός μαθητή στη Σχολή Κανάση προϋποθέτει και συνεπάγεται την πλήρη αποδοχή του σχολικού κανονισμού, τόσο από τους γονείς του, όσο και από τον ίδιο. Η τήρηση του κανονισμού αποτελεί προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, καθώς ορίζει το γενικό πλαίσιο των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων του σχολείου, των μαθητών και των γονέων τους.

    Ο εσωτερικός κανονισμός των σχολείων συντάσσεται μετά από εισήγηση της διευθύντριας κάθε σχολικής μονάδας και με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών, μέσω πράξης συλλόγου διδασκόντων. Έχει σκοπό να εξασφαλίσει τις απαραίτητες συνθήκες για την ομαλή λειτουργία της σχολικής μονάδας και τη συνεργασία εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων, ώστε να διευκολύνεται και να ενισχύεται το εκπαιδευτικό έργο. Ο εσωτερικός κανονισμός βασίζεται στις αρχές και τις αξίες τις οποίες πρεσβεύει το σχολείο, παραμένοντας εναρμονισμένος με την εκπαιδευτική νομοθεσία. Η τήρησή του αποτελεί ευθύνη όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

    Ο εσωτερικός κανονισμός της κάθε σχολικής μονάδας έχει εγκριθεί, ως προς την παιδαγωγική του διάσταση από την οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας του Υπουργείου Παιδείας.

    Στην Α ́ τάξη και στο Προνήπιο εγγράφονται μαθητές, που έχουν γεννηθεί το προβλεπόμενο από το νόμο έτος, για κάθε σχολική χρονιά. Αρχικά πραγματοποιείται συνάντηση των γονέων και κηδεμόνων με τη διευθύντρια της κάθε σχολικής μονάδας και την υπεύθυνη του προγράμματος σπουδών, προκειμένου να ενημερωθούν ενδελεχώς για τους σκοπούς και τους στόχους του σχολείου, τον τρόπο λειτουργίας του, καθώς και για το πρόγραμμα σπουδών συνολικά. Ακολουθεί παιδαγωγική συνάντηση γνωριμίας του υποψήφιου μαθητή με εκπαιδευτικό του σχολείου. Η εγγραφή οριστικοποιείται με την αποδοχή συμπληρωμένης αίτησης εγγραφής του νέου μαθητή από τους γονείς και κηδεμόνες και την κατάθεση προκαταβολής επί του ποσού των ετήσιων διδάκτρων. Εγγραφές νέων μαθητών σε ενδιάμεσες τάξεις (Νηπιαγωγείο, Β ́-Στ ́ δημοτικού) πραγματοποιούνται εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις, ακολουθώντας την ίδια διαδικασία.

    Κατά την πρώτη εγγραφή νέων μαθητών, κατά την εγγραφή παλαιότερων μαθητών σε επόμενη τάξη και καθ ́ όλη τη διάρκεια της φοίτησης οι γονείς έχουν υποχρέωση να ενημερώνουν το σχολείο σχετικά με ζητήματα υγείας, πιθανές μαθησιακές δυσκολίες ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών. Επίσης, οφείλουν να κοινοποιούν στο σχολείο τυχόν αξιολόγηση/γνωμάτευση από δημόσιο ή ιδιωτικό κέντρο, νοσοκομείο ή αρμόδιο φορέα, σε περίπτωση που αυτή υπάρχει.

    Οι γονείς και κηδεμόνες υποχρεούνται τέλος να ενημερώνουν το σχολείο για ζητήματα που ρυθμίζουν την επιμέλεια και την επικοινωνία του μαθητή με γονέα/γονείς του, σε περίπτωση που αυτή, δεν ασκείται από κοινού, αλλά ρυθμίζεται από δικαστικές αποφάσεις.

    Αποκλειστική πηγή εσόδων του σχολείου είναι τα δίδακτρα φοίτησης, που καταβάλλει εμπροθέσμως ο εκάστοτε οικονομικά υπόχρεος για κάθε μαθητή, με τα οποία καλύπτονται οι λειτουργικές ανάγκες του σχολείου. Η καταβολή των ετήσιων διδάκτρων γίνεται ως εξής:

    • Α) Με την εγγραφή καταβάλλεται τουλάχιστον το 1/10 του συνολικού ποσού φοίτησης, για τη δέσμευση της θέσης του μαθητή, ποσό που δεν επιστρέφεται σε περίπτωση ακύρωσης της φοίτησης.
    • Β) Το υπόλοιπο ποσό των ετήσιων διδάκτρων καταβάλλεται το πολύ σε 9 ισόποσες δόσεις ή σε λιγότερες κατόπιν ενημέρωσης της γραμματείας του σχολείου. Σε κάθε περίπτωση, η εξόφληση των ετήσιων διδάκτρων πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Μαΐου του τρέχοντος διδακτικού έτους και τον Ιούνιο δίδεται η προκαταβολή για το επόμενο σχολικό έτος.

    Οι γονείς των μαθητών δεσμεύονται για την πλήρη καταβολή των διδάκτρων με ιδιωτικό συμφωνητικό, το οποίο υπογράφεται στην αρχή κάθε σχολικού έτους. Το ποσό των διδάκτρων παραμένει το συμφωνηθέν, ανεξαρτήτως των ημερών, που ο μαθητής δεν προσέρχεται στο σχολείο για οποιοδήποτε λόγο (πχ: ασθένεια).

    Σε περίπτωση μη καταβολής των διδάκτρων, το σχολείο επιφυλάσσεται για κάθε νόμιμο δικαίωμά του.

    Η διευθύντρια κάθε σχολικής μονάδας διαμορφώνει και εκφράζει τους στόχους του σχολείου, φροντίζει για την τήρηση των νόμων, συντονίζει τη σχολική ζωή, συνεργάζεται με τους εκπαιδευτικούς και εξασφαλίζει την καλή συνεργασία μεταξύ τους. Παράλληλα, βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία και συνεργασία με τους γονείς των μαθητών.

    Οι εκπαιδευτικοί στοχεύουν στην ανάπτυξη των γνωστικών, κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των μαθητών. Επίσης, φροντίζουν για την ασφάλεια των μαθητών, τόσο στο χώρο του σχολείου, όσο και κατά τη διάρκεια των προγραμματισμένων εκπαιδευτικών επισκέψεων και εκδρομών, εορτών και εκδηλώσεων της σχολικής ζωής. Τέλος, συνεργάζονται στενά μεταξύ τους, ώστε να αντιμετωπίζονται άμεσα και να λύνονται από κοινού τα καθημερινά προβλήματα που προκύπτουν.

    Η λειτουργία των σχολείων (Δημοτικών και Νηπιαγωγείων) καθορίζεται από τις κείμενες διατάξεις και αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

    Το διδακτικό έτος αρχίζει στις 11 Σεπτεμβρίου και λήγει στις 15 Ιουνίου.

    Κατά την πρώτη ημέρα τελείται Αγιασμός, γίνεται η γνωριμία μαθητών-εκπαιδευτικών και δίνονται οδηγίες για τη λειτουργία του σχολείου κατά το νέο σχολικό έτος. Την τελευταία ημέρα δίδονται στους μαθητές της Στ ́ τάξης και του Νηπιαγωγείου αναμνηστικοί Τίτλοι Σπουδών και στους μαθητές των άλλων τάξεων αναμνηστικοί Τίτλοι Προόδου. Στο σχολείο ισχύουν οι διακοπές, οι αργίες και οι ημέρες εορταστικών εκδηλώσεων όπως ορίζονται από το Υπουργείο Παιδείας. Οι γονείς των μαθητών ενημερώνονται εγγράφως τουλάχιστον 10 ημέρες νωρίτερα σχετικά με τα ανωτέρω, τα οποία είναι αναρτημένα καθ ́ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους σε ιστοσελίδα του σχολείου, όπου οι γονείς και κηδεμόνες έχουν ειδική πρόσβαση.

    Σε περιπτώσεις κακοκαιρίας ή έκτακτης ανάγκης ισχύουν οι έκτακτες ανακοινώσεις, που εκδίδονται από την Περιφέρεια Αττικής ή άλλες αρμόδιες αρχές. Οι γονείς ενημερώνονται σχετικά, μέσω email, μετά την έκδοση της εκάστοτε επίσημης ανακοίνωσης από την αρμόδια αρχή.

    Το Ωρολόγιο Πρόγραμμα μαθημάτων συντάσσεται μετά από συνεργασία όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου. Περιλαμβάνει τα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος, όπως αυτά ορίζονται από το Υπουργείο Παιδείας και μετά από άδεια παρέκκλισης, επιπλέον ώρες σε άλλα μαθήματα, όπως οι ξένες γλώσσες.

    Α) Προσέλευση-αποχώρηση μαθητών
    Υπεύθυνοι για την τήρηση του ωραρίου του καθημερινού προγράμματος των σχολείων είναι οι γονείς των μαθητών. Η μεταφορά των μαθητών γίνεται με ιδιόκτητα σχολικά λεωφορεία, τα οποία έχουν λάβει την προβλεπόμενη άδεια κυκλοφορίας και ελέγχονται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Οι γονείς που δε χρησιμοποιούν τα σχολικά λεωφορεία οφείλουν να τηρούν τις ώρες προσέλευσης και αποχώρησης. Για παραλαβή του μαθητή, από διαφορετικό πρόσωπο πλην των γονέων ή κηδεμόνων ο γονέας οφείλει να ενημερώνει εγκαίρως το σχολείο.

    Οι γονείς που χρησιμοποιούν τα σχολικά λεωφορεία για την προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών οφείλουν να βρίσκονται στο καθορισμένο σημείο παράδοσης και παραλαβής των μαθητών τουλάχιστον 3 λεπτά νωρίτερα από την καθορισμένη ώρα. Το σχολείο δεν ευθύνεται για τυχόν καθυστερήσεις των σχολικών λεωφορείων, οι οποίες οφείλονται σε κυκλοφοριακές ή καιρικές συνθήκες. Τα δρομολόγια, οι στάσεις και οι ώρες παραλαβής και παράδοσης των μαθητών οριστικοποιούνται και ανακοινώνονται εγγράφως στους γονείς πριν από την έναρξη των μαθημάτων και ισχύουν μόνο για το συγκεκριμένο σχολικό έτος. Αλλαγές στα δρομολόγια γίνονται μόνον σε περίπτωση ανωτέρας βίας και κατόπιν συνεννόησης με τις συνοδούς των σχολικών λεωφορείων.

    Οι μαθητές όταν χρησιμοποιούν τα σχολικά λεωφορεία οφείλουν να τηρούν τους κανόνες χρήσης, οι οποίοι τους γίνονται γνωστοί από τις συνοδούς και να συμμορφώνονται στις υποδείξεις τους. Για λόγους ασφαλείας μέσα στα σχολικά λεωφορεία, οι μαθητές πρέπει να κάθονται στις θέσεις που ορίζουν οι συνοδοί φορώντας πάντα τη ζώνη ασφαλείας. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής οι μαθητές δεν πρέπει να λύνουν τη ζώνη τους, να σηκώνονται από τις θέσεις τους, να μιλούν δυνατά και να δημιουργούν εντάσεις με τους συμμαθητές τους. Επιπλέον, οι μαθητές δεν επιτρέπεται να τρώνε ή να πίνουν και να χρησιμοποιούν στυλό, μολύβια, παιχνίδια ή αιχμηρά αντικείμενα, μέσα στα σχολικά λεωφορεία.

    Β) Εκπαιδευτικές επισκέψεις
    Καθώς οι εκπαιδευτικές επισκέψεις αποτελούν μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και συμπληρώνουν με βιωματικό τρόπο τη διδαχθείσα σχολική ύλη η συμμετοχή των μαθητών σε αυτές είναι υποχρεωτική. Οι μαθητές οφείλουν να προσκομίζουν υπεύθυνη δήλωση αποδοχής της συμμετοχής, υπογεγραμμένη από τον γονέα, εφόσον ζητηθεί από το σχολείο, καθώς και τυχόν χρηματικό αντίτιμο για την είσοδο ή την παρακολούθηση μουσειοπαιδαγωγικού προγράμματος στους χώρους επίσκεψης. Τα κόστη αυτά δεν περιλαμβάνονται στα ετήσια δίδακτρα.

    Γ) Εμφάνιση μαθητών
    Η εμφάνιση των μαθητών στο σχολικό περιβάλλον πρέπει να είναι απλή και ευπρεπής. Οι μαθητές οφείλουν να φορούν καθημερινά τη μαθητική/αθλητική ενδυμασία που έχει καθιερώσει το σχολείο, προκειμένου να συμμετέχουν άνετα στις κινητικές δραστηριότητες και να εκτονώνονται στο διάλειμμα. Η καθιέρωση ομοιόμορφης ενδυμασίας προάγει την ισότητα, ομαδικότητα και αλληλεγγύη μεταξύ των μαθητών και υπενθυμίζει την ιδιότητα με την οποία αυτοί προσέρχονται σε ένα χώρο αγωγής και παιδείας.

    Δ) Παιχνίδια, συσκευές και αντικείμενα αξίας
    Οι μαθητές δεν πρέπει να φέρνουν στο σχολείο παιχνίδια (εκτός αν ζητηθεί από τους εκπαιδευτικούς), αντικείμενα αξίας, κινητά τηλέφωνα, mp3 players, tablets και χρήματα, περισσότερα από τα απολύτως απαραίτητα (πχ: για την καθημερινή σίτιση από το κυλικείο). Σε περίπτωση που παραστεί ανάγκη να επικοινωνήσουν οι μαθητές με τους γονείς τους, έχουν τη δυνατότητα να το κάνουν μέσω της γραμματείας του σχολείου. Απαγορεύεται κάθε είδους φωτογράφιση, βιντεοσκόπηση ή ηχογράφηση στους χώρους του σχολείου χωρίς την άδεια της διεύθυνσης.

    Ε) Χρήση των χώρων και των αντικειμένων του σχολείου από τους μαθητές

    Οι μαθητές στο χώρο του σχολείου οφείλουν να τηρούν τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας και να διατηρούν το χώρο και τα αντικείμενα καθαρά. Πρέπει επίσης, να εισέρχονται στο εργαστήριο πληροφορικής / φυσικών επιστημών μόνον με τη συνοδεία εκπαιδευτικών, χωρίς τρόφιμα και ποτά, να κάθονται στις θέσεις που έχουν οριστεί από τους εκπαιδευτικούς και να χρησιμοποιούν με προσοχή τον εξοπλισμό που αντιστοιχεί στην ομάδα και στη θέση εργασίας τους.

    Α) Αντιμετώπιση προβλημάτων

    Με στόχο την ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών, την κατάκτηση εκ μέρους τους της ευγένειας, της ενσυναίσθησης, του σεβασμού και της αυτοπειθαρχίας, το σχολείο φροντίζει να επικρατεί ήρεμο και θετικό κλίμα μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας. Για τον σκοπό αυτό σχεδιάζει και αναπτύσσει δράσεις πρόληψης και καθοδήγησης των μαθητών και δραστηριότητες μεικτών ομάδων από μαθητές όλων των τάξεων. Αποκλίσεις από την πρέπουσα για σχολικό χώρο συμπεριφορά, μη τήρηση των κανόνων του σχολείου, μη απόδοση του οφειλόμενου σεβασμού και ευγένειας στους εκπαιδευτικούς, στο διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό του σχολείου και στους συμμαθητές αντιμετωπίζονται με συναντήσεις και συζήτηση των μαθητών με τη διευθύντρια και τους εκπαιδευτικούς, με συνεργασία όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου και με ενημέρωση των γονέων για χάραξη ενός κοινού τρόπου αντιμετώπισης τυχόν δυσκολιών. Στα πλαίσια του σχολικού χώρου περιλαμβάνονται και τα σχολικά λεωφορεία, καθώς και οι εξωτερικοί χώροι που επισκέπτεται το σχολείο κατά τις εκπαιδευτικές επισκέψεις.

    Β) Ενημερωτικές συναντήσεις εκπαιδευτικών-γονέων

    Πριν από την έναρξη του σχολικού έτους, πραγματοποιείται μία ομαδική συνάντηση γονέων-εκπαιδευτικών, κατά την οποία οι γονείς ενημερώνονται για την οργάνωση και τη λειτουργία της τάξης, τη διδακτική πράξη, τον τρόπο διδασκαλίας και αξιολόγησης, καθώς και για την ενδεδειγμένη μελέτη και ολοκλήρωση των κατ ́ οίκον εργασιών. Η ημερομηνία της συνάντησης αυτής ανακοινώνεται πολύ νωρίς, για τον καλύτερο προγραμματισμό των γονέων/κηδεμόνων. Σε περίπτωση μη προσέλευσης κάποιου γονέα/κηδεμόνα, δεν είναι δυνατή η επανάληψή της ατομικά.

    Μία φορά τον μήνα και σε προκαθορισμένη ώρα και ημερομηνία πραγματοποιείται ολιγόλεπτη συνάντηση του εκπαιδευτικού της τάξης με τους γονείς/κηδεμόνες κάθε μαθητή, προκειμένου αυτοί να ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών. Επιπλέον, ο κάθε εκπαιδευτικός έχει ορίσει ημέρες και ώρες εβδομαδιαίας επικοινωνίας με τους γονείς των μαθητών προκειμένου να αντιμετωπίζονται άμεσα τυχόν τρέχοντα προβλήματα. Οι ώρες αυτές είναι αναρτημένες σε ιστοσελίδα του σχολείου, όπου οι γονείς και κηδεμόνες έχουν ειδική πρόσβαση.