Το βασικό πρόγραμμα του σχολείου (δηλαδή αυτό που ακολουθούν όλοι οι μαθητές), εκτός από τα μαθήματα που προβλέπονται από το Υπουργείο Παιδείας, περιλαμβάνει και τα εξής:
- STEM (με τη μεθοδολογία IBL, Inquiry Based Learning)
- Βιωματική γεωμετρία (με τις μεθοδολογίες IBL, Inquiry Based Learning και Play Based Learning)
- Δημιουργική γραφή και αφήγηση
- Φιλαναγνωσία (με τη μεθοδολογία PBL, Project Based Learning)
- Χορός (παραδοσιακοί και ballroom)
- Στα πλαίσια της Φυσικής Αγωγής των Α΄ και Β΄ δημοτικού περιλαμβάνεται και μία σειρά μαθημάτων κολύμβησης.
- Σκάκι (από τη Γ΄δημοτικού)
- Αρχαία ελληνικά (για τις Ε-Στ δημοτικού)
- Παιχνίδια γλώσσας / Παιχνίδια μαθηματικών (Play Based Learning, για τις Α-Β δημοτικού)
- Κοινωνικές και πρακτικές δεξιότητες
- Ομάδες εργασίας (μάθημα σχεδιασμένο με βάση το φινλανδικό μοντέλο)
- Ρητορική (Στ΄δημοτικού)
Τα παραπάνω διδακτικά αντικείμενα αποτελούν ολοκληρωμένα ετήσια μαθήματα, με συγκεκριμένη στοχοθεσία και διάρθρωση ύλης, για την οποία ενημερώνονται οι γονείς/κηδεμόνες μέσα από την e-γραμματεία του σχολείου.
Ελληνική Γλώσσα
- Στο πλαίσιο του μαθήματος της Γλώσσας εκτός από τα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα, διδάσκεται συστηματικά η παραγωγή λόγου, ως το απαραίτητο υπόβαθρο για το μάθημα της Έκφρασης/Έκθεσης στις επόμενες βαθμίδες εκπαίδευσης. Ειδικά στις Ε΄και ΣΤ΄τάξεις, με σκοπό την επιτυχή μετάβαση των μαθητών μας στο Γυμνάσιο και λαμβάνοντας υπόψη τον κειμενικό προσανατολισμό της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ακολουθείται ένα υψηλών απαιτήσεων πρόγραμμα διδασκαλίας συνθετότερων συντακτικών φαινομένων και παραγωγής και επεξεργασίας ποικίλων αλλά συγκεκριμένων τύπων κειμένου, με έμφαση στα ισχυρά κειμενικά είδη.
- Στο μάθημα της Γλώσσας εκτός των σχολικών εγχειριδίων χρησιμοποιούνται σε όλες τις τάξεις τα βιβλιοτετράδια Γλώσσας της Σχολής Κανάση, με ασκήσεις εμπέδωσης διαβαθμισμένης δυσκολίας, αλλά και διαδραστικό υλικό με τη μεθοδολογία των flappages.
- Οι γλωσσικές γνώσεις και δεξιότητες των μαθητών μας καλλιεργούνται πολύπλευρα με τη βοήθεια μαθημάτων όπως τα “Παιχνίδια γλώσσας” στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, η Φιλαναγνωσία, η Δημιουργική Γραφή και τα Αρχαία Ελληνικά στις μεγαλύτερες.
- Εξαιρετικές ευκαιρίες ευχάριστης ενασχόλησης με την Ελληνική γλώσσα προκύπτουν διαρκώς κατά τη σχολική ζωή, κατά τη διάρκεια σύνθετων εργασιών, όπως η συμμετοχή στη σύνταξη της σχολικής εφημερίδας.
Φυσικά - Μελέτη Περιβάλλοντος - Γεωγραφία
- Οι Φυσικές Επιστήμες διδάσκονται μέσω ποικιλίας πρακτικών όπως ομαδική ή αυτόνομη εργασία, διατύπωση υποθέσεων, σχεδιασμός και υλοποίηση πειραμάτων, εξαγωγή συμπερασμάτων, διερεύνηση τεχνικών λύσεων, έρευνα σε ηλεκτρονικό και έντυπο υλικό, επιτόπια επίσκεψη κ.α. Ιδιαίτερη φροντίδα δίδεται στην καλλιέργεια θετικής στάσης και αυτοπεποίθησης των παιδιών προς τις Φυσικές Επιστήμες, που θα τα συνοδεύουν στη μετέπειτα ακαδημαϊκή ζωή τους.
- Τα μαθήματα Φυσικών Επιστημών πραγματοποιούνται κατά κύριο λόγο, μέσω πειραμάτων στο εργαστήριο θετικών επιστημών του σχολείου, ενώ στο μάθημα της Γεωγραφίας, χρησιμοποιούνται τα google earth και QGIS. Ειδικά βιβλιοτετράδια εκδόσεων της Σχολής Κανάση διατίθενται για τα Φυσικά των Ε΄και Στ΄τάξεων.
Πληροφορική
- Η Πληροφορική αποτελεί μάθημα του βασικού προγράμματος σπουδών από την Α’ Δημοτικού, στο οποίο με ευχάριστο τρόπο τα παιδιά μαθαίνουν να χρησιμοποιούν σωστά τον ηλεκτρονικό υπολογιστή τους. Το περιεχόμενο του μαθήματος συνδέεται στενά με τη σχολική ύλη των μαθημάτων κάθε τάξης και συνοπτικά αφορά εξερεύνηση και χρησιμότητα του υπολογιστή, εισαγωγή στα κείμενα, βασικούς υπολογισμούς σε φύλλα εργασίας, δημιουργία εικόνων, εισαγωγή στα γραφήματα, πλοήγηση στο Internet, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, ζωγραφική με τον υπολογιστή και ιστορίες με κείμενο και εικόνες.
- Οι μαθητές μας έχουν τη δυνατότητα συμμετοχής σε εξετάσεις πιστοποίησης των γνώσεών τους στην Πληροφορική.
Εικαστικά
- Το μάθημα των εικαστικών καλλιεργεί την έκφραση και την αισθητική και στοχεύει στην ανάπτυξη κριτικά σκέπτομενων θεατών και δημιουργών, μέσα από έναν διαρκή κύκλο παρατήρησης και δημιουργίας.
- Το μάθημα χρησιμοποιεί ποικιλία μέσων και υλικών. Έμφαση δίδεται στη σύνδεση των διάφορων μορφών τέχνης σε σχέση με το χρόνο, τον τόπο και τους διάφορους πολιτισμούς. Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με έργα τέχνης, χώρους και ανθρώπους και ενθαρρύνονται να εκθέτουν τα έργα τους σε εκθέσεις και εκδηλώσεις.
Ξένες γλώσσες
- Τα Αγγλικά διδάσκονται από το Προνήπιο και τα Γαλλικά ή Γερμανικά εισάγονται, ως δεύτερη ξένη γλώσσα, στο βασικό πρόγραμμα σπουδών από τη Δ’ τάξη. Τελειώνοντας το δημοτικό, οι μαθητές μας έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν στις εξετάσεις για τα πρώτα διπλώματα ξένων γλωσσών.
- Η διδασκαλία των ξένων γλωσσών πραγματοποιείται σε ένα επικοινωνιακό πλαίσιο διδασκαλίας, καθώς πλαισιώνεται από βιωματικές δραστηριότητες, σχετικές με τη κάθε γλώσσα και την κουλτούρα της.
- Περισσότερες πληροφορίες για τις ξένες γλώσσες.
Μαθηματικά
- Τα Μαθηματικά αποτελούν ακρογωνιαίο λίθο για όλα τα μαθήματα των επόμενων βαθμίδων, στα οποία η χρήση των μαθηματικών είναι απαραίτητη και για την ανάπτυξη της αναλυτικής ικανότητας του μαθητή. Για το λόγο αυτό, εκτός από την κατάκτηση των υπολογιστικών/τεχνικών μεθόδων, δίδεται έμφαση στην επίλυση προβλήματος, η οποία χρησιμοποιείται ως μέσον εισαγωγής μαθηματικών εννοιών, εφαρμογής δεξιοτήτων και αξιολόγησης. Πρωταρχικό όμως, μέλημα του σχολείου μας είναι η καλλιέργεια θετικής στάσης και αυτοπεποίθησης των μαθητών μας ότι είναι ικανοί να “κάνουν” μαθηματικά.
- Στο μάθημα των Μαθηματικών, εκτός των σχολικών εγχειριδίων χρησιμοποιούνται σε όλες τις τάξεις βιβλιοτετράδια έκδοσεων της Σχολής Κανάση και ειδικά για τη Στ΄τάξη πραγματοποιείται πρόγραμμα μαθηματικής σκέψης, που έχει σκοπό την εισαγωγή σε θέματα μαθηματικών του Γυμνασίου, αλλά και την προετοιμασία για μαθηματικούς διαγωνισμούς.
Ιστορία
- Τo μάθημα της Ιστορίας διδάσκεται μέσω ποικιλίας ενεργειών, που στοχεύουν στην ανάπτυξη της ιστορικής συνείδησης και της κριτικής προσέγγισης των γεγονότων. Προσδοκώντας σε μία ιστορικά εγγράμματη γενιά μαθητών, εκτός από τη δηλωτική γνώση, καλλιεργούνται η αξιοποίηση των πηγών, οι τεχνικές της ιστορικής έρευνας, η κατασκευή ηλεκτρονικών ιστοριογραμμών μη γραμμικής αναπαράστασης του ιστορικού χρόνου και του περιβάλλοντος μέσα στο οποίο συνέβησαν τα γεγονότα.
Φυσική Αγωγή
- Η Φυσική Αγωγή, θεμέλιο σωστής ανάπτυξης και υγείας των μαθητών, κατέχει σημαντική θέση στο βασικό πρόγραμμα του σχολείου. Μέσω του μαθήματος, δίδεται έμφαση στη σωστή στάση και αυτόνομη λειτουργία των μελών του σώματος, την κοινωνικοποίηση, την ομαδικότητα και τη γνωριμία με τα ολυμπιακά ιδεώδη.
- Κατά τη διάρκεια του μαθήματος πραγματοποιούνται ασκήσεις φυσικής κατάστασης, προσαρμογής και ενδυνάμωσης. Μέσω του παιχνιδιού διδάσκονται γνωστά ομαδικά αθλήματα, όπως ποδόσφαιρο, βόλεϋ, μπάσκετ, αλλά και λιγότερο γνωστά όπως η τοξοβολία και τα παραολυμπιακά, boccia και golball. Διδάσκονται επίσης, παραδοσιακοί ελληνικοί χοροί και χοροί ballroom.
Μουσική
- Η μουσική διδάσκεται σε όλες τις τάξεις της Σχολής Κανάση, και φέρνει τους μαθητές μας σε επαφή με όλα τα είδη μουσικής, με το τραγούδι και τα μουσικά όργανα, ενώ οι ίδιοι μαθαίνουν να παίζουν φλογέρα και κρουστά. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος τα παιδιά εισάγονται στις βασικές αρχές της θεωρίας και της ιστορίας της μουσικής, ενώ στις μικρότερες τάξεις διδάσκεται μουσικοκινητική και στοιχεία του συστήματος Orff. Το μάθημα πραγματοποιείται στην αίθουσα μουσικής και εκδηλώσεων του σχολείου.
- Η σχολική χορωδία συνοδεύει τις γιορτές, παρουσιάσεις και εκδηλώσεις του σχολείου μας.
Project Based Learning
- Τα project εμπλουτίζουν τη διδακτική πράξη μέσω διαθεματικής ή πολυθεματικής προσέγγισης θεμάτων αγωγής υγείας, περιβαλλοντικής αγωγής κ.α. Οι ομάδες μαθητών, ερευνούν διάφορες πηγές, πειραματίζονται και εκθέτουν τις εργασίες τους σε εκδηλώσεις και στην ιστοσελίδα του σχολείου.
- Δείτε μερικά από τα project των μαθητών μας.