Ελληνικα
  • info@kanasi.edu.gr
  • Ζωγράφου | Αγ. Παρασκευή
  • 2107774835
  • News

    7 δραστηριότητες σε ένα παρτέρι!

    Πόσες δραστηριότητες μπορούν να “χωρέσουν” σε ένα παρτέρι; Η ομάδα κηπουρικής του σχολείου μας θα σας δείξει πόσες ενδιαφέρουσες δραστηριότητες και παιχνίδια μπόρεσε να υλοποιήσει αξιοποιώντας ένα μόνο παρτέρι της αυλής του σχολείου μας. Τα παιδιά απέδειξαν με τον καλύτερο τρόπο, ότι δεν χρειάζεται πολύς χώρος, πολλά μέσα και εξειδικευμένες γνώσεις αλλά μόνο μεράκι, αγάπη και προσπάθεια για να “πρασινίσουμε” όσο περισσότερο μπορούμε τη ζωή μας στην πόλη.

    Λίγα λόγια για την ομάδα κηπουρικής.

    Η ομάδα κηπουρικής έχει ως βασικό της στόχο να κάνει τους μαθητές να αγαπήσουν τη φύση, να γνωρίσουν φυτά που ίσως δε γνώριζαν και να ευαισθητοποιηθούν ως προς την προστασία και το σεβασμό του φυσικού περιβάλλοντος. Αυτή η βιωματική εμπειρία έχει ως στόχο όχι μόνο τη γνωστική ανάπτυξη αλλά και την κοινωνικοσυναισθηματική, καθώς τα παιδιά συνεργάζονται ανά μικρές ομάδες από διάφορετικές τάξεις του σχολείου και έτσι καλλιεργούν και κοινωνικές δεξιότητες που είναι τόσο σημαντικό να αναπτύσσονται παράλληλα με όλες τις άλλες.

    Πού εργαστήκαμε.

    Πεδίο εργασίας για τις δραστηριότητες που ακολουθούν ήταν μόνο ένα παρτέρι διαστάσεων 7 x 0,50 m  το οποίο βρίσκεται στο προαύλιο του σχολείου μας. Στο παρτέρι αυτό αναπτύσσεται ήδη ένας κισσός που μετρά πάνω από 50 χρόνια ζωής, αφού ήταν το πρώτο φυτό από την ίδρυση του σχολείου!

    7 δραστηριότητες σε ένα παρτέρι.

    Δραστηριότητα 1η – Καλλιέργεια και φροντίδα των φυτών: Οι μαθητές επέλεξαν τα φυτά που θα φυτέψουν, λαμβάνοντας υπόψη τις απαιτήσεις κάθε είδους σε φως και νερό. Στη συνέχεια φύτεψαν και πότισαν τα νέα φυτά, φορώντας πάντοτε τα γάντια προστασίας τους.

    σχολη κανάση ομάδα κηπουρικής 2 σχολη κανάση ομάδα κηπουρικής 1

    Η ομάδα κηπουρικής ανέλαβε τον προγραμματισμό των εργασιών και την καθημερινή φροντίδα των φυτών, όπως το πότισμα, το κλάδεμα και το καθάρισμα των ξερών φύλλων και κλαδιών. Ο ψεκασμός με ένα ειδικό μίγμα από φλούδες πορτοκαλιού, πιπέρι και νερό κράτησε με οικολογικό τρόπο μακριά τους ανεπιθύμητους επισκέπτες.

    κηπουρικη σχολή καναση 1 κηπουρική σχολή κανάση 4

    Δραστηριότητα 2η – Τα επιστημονικά ονόματα των φυτών: Στην επιστήμη της Βιολογίας η επίσημη μέθοδος ονοματοδοσίας των ειδών λέγεται διωνυμική ονοματολογία. Τα επιστημονικά ονόματα των ειδών σχηματίζονται από τον συνδυασμό δύο όρων, το όνομα του γένους και το όνομα του είδους, τα οποία είναι στα λατινικά. Έτσι, κατά τη δραστηριότητα αυτή το κάθε φυτό του παρτεριού μας απέκτησε τη δική του ταμπέλα με το κοινό, αλλά και το επιστημονικό του όνομα.

    azalea sxoli kanasi  primoula sxoli kanasi

    Δραστηριότητα 3η – Παρακολούθηση της ανάπτυξης των φυτών: Οι μαθητές ανά καθορισμένα χρονικά διαστήματα παρακολουθούσαν την ανάπτυξη των φυτών μετρώντας και καταγράφοντας την αύξηση του ύψους τους. Οι μετρήσεις και τα αποτελέσματά τους παρουσιάζονταν στον πίνακα αναοικώσεων της ομάδας κηπουρικής.

    κηπουρική σχολή κανάση 3

    Δραστηριότητα 4η – Έρευνα προτιμήσεων: Όλα τα φυτά του παρτεριού άρεσαν πολύ στα παιδιά του σχολείου. Όμως ποιο συγκεντρώνει τις περισσότερες προτιμήσεις; Η ομάδα κηπουρικής κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας αυτής σχεδίασε και υλοποίησε έρευνα μεταξύ των μαθητών του σχολείου με ερώτημα: “Ποιο είναι το αγαπημένο σου φυτό από αυτά που υπάρχουν στο παρτέρι;’’. Τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν με τη μορφή πίνακα και γραφήματος και ανέδειξαν τα κυκλάμινα, ως το πιο αγαπημένο φυτό των μαθητών του σχολείου.

    Το δείγμα της έρευνας: N=63 (έγκυρα=63, άκυρα=0)

    Πίνακας αποτελεσμάτων έρευνας για το αγαπημένο φυτό του παρτεριού.

    Είδος Συχνότητα (f) Ποσοστό (%) Αθροιστική συχνότητα
    Λουίζα 2 3,2 3,2
    Ζουμπούλι 5 7,9 11,1
    Πιπεριά 3 4,8 15,9
    Βασιλικός 9 14,3 30,2
    Έρωτας 5 7,9 38,1
    Κυκλάμινα 15 23,8 61,9
    Γαρδένια 4 6,3 68,3
    Πλουμπάγκο 2 3,2 71,4
    Κισσός 3 4,8 76,2
    Αβοκάντο 1 1,6 77,8
    Μαργαρίτα 3 4,8 82,5
    Γαριδάκι 8 12,7 95,2
    Βουκαμβίλια 1 1,6 96,8
    Ρυγχόσπερμο 2 3,2 100,0
    Σύνολο 63 100,0

    Γράφημα αποτελεσμάτων έρευνας για το αγαπημένο φυτό του παρτεριού.

    kipouriki 8

    Δραστηριότητα 5η – Κυνήγι θησαυρού: Κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας αυτής οργανώθηκε ένα διαφορετικό κυνήγι θησαυρού με αφορμή τα φυτά του παρτεριού μας. Σας παραθέτουμε τρεις από τις ερωτήσεις του γρίφου, μπορείτε να τις απαντήσετε;

    • Ένα λουλούδι έχει όνομα που θυμίζει σνακ. Ποιο είναι;
    • Αυτό το φυτό έχει όνομα που θυμίζει βασιλιά. Ποιο είναι;
    • Το α’ συνθετικό του φυτού που ψάχνουμε θυμίζει ένα γεωμετρικό σχήμα. Ποιο είναι;

    kunigi thisaurou

    Δραστηριότητα 6η – Μικρός οδηγός κηπουρού: Για την υλοποίηση των δραστηριοτήτων κηπουρικής, οι μαθητές χρειάστηκε πολλές φορές να αναζητήσουν πληροφορίες, να τις οργανώσουν, να τις μοιραστούν μεταξύ τους και να ανατρέξουν αργότερα ξανά σε αυτές. Όλες αυτές τις πληροφορίες τις οργάνωσαν σε ένα μικρό οδηγό για τα φυτά και την κηπουρική, τον οποίον μπορείτε να “κατεβάσετε” και εσείς σε  αρχείο pdf.

    ergasia kipourikis sxoli kanasi 3

    Δραστηριότητα 7η – Αφορμή για ποίηση και λογοτεχνία: Η ενασχόληση με την κηπουρική και τα λουλούδια αναμφίβολα καλλιεργεί το αισθητικό μας κριτήριο, οπότε δεν θα μπορούσαν να λείπουν η ποίηση και η λογοτεχνία, που ολοκλήρωσαν με τον καλύτερο τρόπο τις δραστηριότητές μας. Αντί επιλόγου, λοιπόν κλείνουμε την παρουσίαση των δραστηριοτήτων από το ανθισμένο μας παρτέρι με το “Τριαντάφυλλο” του Γ. Βιζυηνού.

    Τριαντάφυλλο

    Τριαντάφυλλο σγουρό
    Χαϊδεμένο λουλουδάκι
    πόσο πόσο λαχταρώ
    να σου πάρω ένα φιλάκι.

    Μα η κυρά τριανταφυλλιά
    έχει αγκάθια κι αγκυλώνει
    κι όποιος κλέφτει τα φιλιά
    ακριβά της τα πληρώνει.

    Γι’ αυτό μη φοβηθείς
    σαν καλό παιδί όπου ‘μαι,
    όταν βλέπω πως ανθείς
    σ’ αγαπώ και ευχαριστούμαι.

    Γιατί έχεις μία πνοή
    που τες γειτονιές μυρώνει
    κι έχεις βράδυ και πρωί
    για τραγουδιστή εν’ αηδόνι.

    Γεώργιος Βιζυηνός

    Leave a comment